Voorbereidingen zijn in volle gang. - Reisverslag uit Aalsum, Nederland van Annemarijn Schreuder - WaarBenJij.nu Voorbereidingen zijn in volle gang. - Reisverslag uit Aalsum, Nederland van Annemarijn Schreuder - WaarBenJij.nu

Voorbereidingen zijn in volle gang.

Door: Annemarijn

Blijf op de hoogte en volg Annemarijn

18 April 2015 | Nederland, Aalsum

Karibu! (Welkom in het Swahili)

Over precies 5 weken vertrek ik samen met mijn klasgenootje Kiaya naar Tanzania voor stage. Ik heb er super veel zin in!
Wij gaan 3,5 week stage lopen in het Turiani-Hospital en daarna nog lekker 1,5 week vakantie, waarbij we eerst helemaal naar boven afreizen voor twee safari's, waarbij we veel van het land kunnen zien en daarna nog een een midweek op Zanzibar.

De voorbereidingen voor onze stage zijn in volle gang. Ons plan van aanpak wat we hebben moeten schrijven voor stage is goed gekeurd en daarmee mogen we officieel gaan! Vorige week hadden Kiaya en ik een afspraak in het AMC voor de vaccinaties en risicopraatje. De vaccinaties zijn bijna allemaal binnen. (DKTP, BMR, Hep A, Mantoux, Hep B had ik al en maandag krijg ik nog de vaccinatie voor gele koorts) Dit leverde behoorlijk spierpijn op! Daarna door naar de apotheek waar we meteen de malariatabletten en PEP-kuur voor HIV hebben opgehaald. Ik denk dat we nu wel voldoende bescherming hebben voor Afrika?! ;)
Verder moet ik nog een aantal dingen regelen, zoals een backpack, klamoe en andere spullen. Swahili leren. Komende week hebben Kiaya en ik weer afgesproken op school waarbij we de laatste voorbereidingen voor onze stage zullen voorbereiden en de verloskundige vaardigheden nog eens zullen herhalen!

Maar wat gaan we nu eigenlijk tijdens onze stage doen? Kiaya en ik volgen de minor Public Health Promotion. Er is nog een hoge moedersterfte in Tanzania, waarbij de hoofdoorzaak is veel bloedverlies in het kraambed. Wij gaan in onze stage observeren en evalueren of de zorgverleners in het Turiani-Hospital iets doen met de 12 preventieve aanbevelingen van de WorldHealthOrganization voor fluxus (meer dan 500ml bloedverlies na de bevalling/in het kraambed). Daarnaast willen we kijken of we in gesprek kunnen met de zorgverleners en cliënten om te kijken wat hun opvattingen en ideeën zijn over bloedverlies na de bevalling/in het kraambed. Al zal met name de communicatie met cliënten erg lastig zijn, aangezien zij Swahili praten (best lastig taaltje) en wij verwachten dat ze niet of nauwelijks Engels kunnen. Naast ons onderzoek gaan we ook bevallingen begeleiden.

Ik zal kijken als ik straks in Tanzania zit regelmatig mijn blog kan updaten. Komende week is afronding van de minor, dan nog 4 weken stage in Nederland en dan vertrek ik over 5 weken, op 23 mei naar Tanzania.
Ik heb er onwijs zin in!

Liefs, Annemarijn

P.s. Voor diegene die het leuk vinden om te zien in welk ziekenhuis wij gaan stage lopen, er is een documentaire over het Turiani Hospital beschikbaar via: www.youtube.com/watch?v=_KotVipavec

  • 18 April 2015 - 12:57

    Ilse:

    Hey schat, ik heb er ook onwijs veel zin in! Want ik kijk nu al uit naar al je verhalen en belevenissen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annemarijn

Voor mijn minor (Public Health Promotion) ga ik samen met mijn klasgenootje Kiaya uit Amsterdam naar Tanzania toe. Wij gaan stage lopen in het Turiani-Hospital, wat ongeveer 300km van de hoofdstad Dar es Salaam vandaan ligt. Na een stage periode van bijna 4 weken gaan we daarna lekker vakantie houden, waarbij we naar nationale parken gaan en naar Zanzibar.

Actief sinds 16 April 2015
Verslag gelezen: 328
Totaal aantal bezoekers 9040

Voorgaande reizen:

23 Mei 2015 - 28 Juni 2015

Stage in Turiani-Hospital

Landen bezocht: