Nog één nachtje slapen - Reisverslag uit Aalsum, Nederland van Annemarijn Schreuder - WaarBenJij.nu Nog één nachtje slapen - Reisverslag uit Aalsum, Nederland van Annemarijn Schreuder - WaarBenJij.nu

Nog één nachtje slapen

Blijf op de hoogte en volg Annemarijn

22 Mei 2015 | Nederland, Aalsum

Nog één nachtje slapen en dan ga ik samen met Kiaya het grote avontuur aan! Ik vind het ontzettend spannend, maar heb er onwijs veel zin in! Sinds mijn vorige blog zijn we alweer 5 weken verder. Aan de ene kant is de tijd omgevlogen, aan de andere kant leek het eeuwen te duren en kon het me niet snel genoeg gaan. De afgelopen weken heb ik de laatste voorbereiding getroffen voor onze reis, maar moest ik ook nog gewoon stage lopen in Nederland: Laatste vaccinatie gehaald, vaardigheden herhaald, poster laten ontwikkelen, spullen ingeslagen zoals wegwerpwashandjes, zonnebrand en nog veel meer en ben ik begonnen met slikken van de malariapillen. (Hier heb ik gelukkig geen bijwerkingen van :) ) Gisteren heb ik vier weken eerste lijn afgesloten met een mooie eindbeoordeling.
De afgelopen tijd en zeker de laatste dagen heb ik allemaal lieve berichtjes gekregen van mensen die met mij mee leven, super lief!

De afgelopen tijd heb ik al m'n spullen die mee moeten naar Tanzania, verzameld op mijn kamer bij m'n ouders en dat werd een steeds grotere stapel. Toen ik vandaag mijn tas in ging pakken, twijfelde ik ook even of dat met alle kleren wel zou passen. Maar het is gelukt! Tas weegt 14 kilo. Nu hopen dat ik niks vergeten ben...

Kiaya en ik hebben tijdens onze stage regelmatig even contact gehad, want wat komt onze stage in Tanzania opeens dichtbij! Beseffen we dat we morgen dan toch echt gaan?! Ik denk het wel, maar het zal pas echt doordringen als we straks in Tanzania zijn.

Morgen brengen mijn ouders mij naar schiphol en daar zie ik Kiaya. Om 11.10 vertrekt ons vliegtuig en hebben we lekker een rechtstreekse vlucht naar Dar es Salaam. Waar we na 9 uur vliegen rond 21.20 lokale tijd zullen landen. Daar zullen we ons visum moeten regelen en dan wacht er als het goed is een taxi op ons en worden we naar ons hotel gebracht die we van te voren hebben geboekt. Zondag zullen we verder reizen met de bus naar het ziekenhuis in Turiani, waar we onderweg nog samen met verpleegkunde studenten zullen reizen die al een poos in Turiani zijn.

Tot mijn volgende blog, die vanuit Tanzania zal zijn! :D

  • 22 Mei 2015 - 17:18

    Ilse:

    Voor mij is het ook nog één nachtje slapen! Dan ga ik je vijf weken missen! En ga ik op afstand met je
    meeleven. HEEL veel plezier meis! Maak er samen met iets Kiaya een geweldig mooi avontuur van. Jullie zullen elkaar hard nodig hebben tijdens alle indrukken, belevenissen, geboortes om zo lief en misschien (hopelijk niet) ook wel leed met elkaar te kunnen delen. Geniet ervan, van dit geweldige avontuur!

  • 22 Mei 2015 - 17:38

    Annemiek:

    HEEL VEEL SUCCES!!!! Spannend hoor! Zet hem op en wij leven met je mee. Groetjes van ons allen.

  • 22 Mei 2015 - 21:46

    Kiaya :

    We gaan het gewoon doen morgen,

    Ik zie je snel!

    Tutaonana

  • 23 Mei 2015 - 08:17

    Jacob:

    Veel succes en sterkte toe gewenst. Geniet er maar van. Dit zal een onvergetelijke ervaring worden. Kunnen ze je nooit meer afnemen.

  • 25 Mei 2015 - 09:50

    Rianne Wennemars:

    Ontzettend veel plezier samen! Trots!

  • 25 Mei 2015 - 23:32

    Tessa Van Olst:

    Dames,
    Maak er een mooie tijd van! Heel veel plezier en succes!
    Groetjes Tessa

  • 26 Mei 2015 - 09:54

    Lisanne Althof:

    Heel veel plezier en succes Annemarijn en Kiaya. Geniet ervan. Ik zie jullie verhalen graag verschijnen. Groetjes, lisanne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annemarijn

Voor mijn minor (Public Health Promotion) ga ik samen met mijn klasgenootje Kiaya uit Amsterdam naar Tanzania toe. Wij gaan stage lopen in het Turiani-Hospital, wat ongeveer 300km van de hoofdstad Dar es Salaam vandaan ligt. Na een stage periode van bijna 4 weken gaan we daarna lekker vakantie houden, waarbij we naar nationale parken gaan en naar Zanzibar.

Actief sinds 16 April 2015
Verslag gelezen: 266
Totaal aantal bezoekers 9051

Voorgaande reizen:

23 Mei 2015 - 28 Juni 2015

Stage in Turiani-Hospital

Landen bezocht: